فوت و فن های خرید میز ناهار خوری
نوشته شده توسط : لیلا

مدت‌هاست که دیگر میز ناهارخوری فقط یک کالای لوکس برای اتاق پذیرایی نیست. حالا دیگر خانه شما بزرگ باشد یا کوچک حتماً جایی برای میز ناهارخوری در آن پیدا می‌کنید! اصلا انگار آشپزخانه‌های امروزی بدون میز ناهارخوری تعریف نمی‌شوند
برای خرید یک دست میز و صندلی استاندارد، باید توجه کنید که ارتفاع میز با مشخصات فیزیکی شما سازگار باشد. مثلا اگر شما قد زیاد بلندی ندارید باید سراغ میز‌هایی بروید که از حد عادی کوتاه‌ترند. نگران انتخاب میز مناسب هم نباشید، چون به‌راحتی می‌توانید تنوع در ارتفاع میز‌ها پیدا کنید.

میزناهارخوری
برای تشخیص یک میزناهارخوری  استاندارد باید به این شکل عمل کنید:
وقتی روی صندلی، پشت میز می‌نشینید، بلندی میز باید تا قسمت زیرین قفسه سینه شما باشد و فاصله آرنج تا بدن نباید بیشتر از ۴۰ سانتی‌متر باشد، درغیر این صورت میز حالت استاندارد ندارد، زمانی‌که شما روی یک میز استاندارد غذا می‌خورید، باید تمامی اعضای بدن‌تان احساس راحتی کند.
میز نباید آنقدر کوتاه باشد که مجبور باشید با خم‌کردن کمر خود غذا بخورید یا آنقدر بلند باشد که احساس خفگی به شما دست دهد.
صندلی باید حالتی نرم و راحت داشته باشد و زاویه تشک زیرین تا تکیه‌گاه ۹۰ درجه باشد که هضم غذا به‌راحتی انجام شود. زمان غذاخوردن هرچقدر بیشتر طول بکشد و شما هرچقدر با فاصله و آهسته‌تر غذا بخورید، هضم غذا بهتر انجام شده و کمتر به دستگاه‌های بدن آسیب می‌رسد، اما اگر شما هنگام غذا خوردن احساس راحتی نکنید و حالتی استاندارد نداشته باشید، دوست دارید هرچه زودتر غذای‌تان را تمام کنید و به حالت اولیه بازگردید.

میزناهارخوری
سبک و مدل:
تفاوت سبك و مدل‌ها این امكان را به خریدار می‌دهد تا از بهترین‌ها باخبر باشد. مدل‌های شیشه‌ای بسیار زیبا و درعین حال بسیار سنگین و پرخطر هستند. مدل‌های چوبــی از محبــوب‌ترین‌ها هستند. بعضی از این اجناس حاشیه‌های كنده‌كاری شده دارنــد و معـرق‌كاری‌هایی با سبك‌های مختلف روی آن دارند. مدل‌های گرد و مدل‌های مستطیل هردو محبوبند ولی مدل‌های مستطیل شكل چون راحت‌تر با فضای خالی منزل هماهنگ می‌شوند پرهوادارتر هستند. مدل‌های گرد بیشتر سبك چوبی- شیشه‌ای دارند‌ به گونه‌ای كه یك لایه چوب و یك لایه شیشه روی آن قرار می‌گیرد كه می‌توان گفت زیبایی خاص خود را دارد.
اندازه میز و صندلی‌های غذاخوری مانند تمام لوازم پذیرایی دیگر نسبت به تعداد افراد خانواده و رفت‌وآمد مهمان بالا و پایین می‌رود. اندازه میز و صندلی‌های غذاخوری از ۲نفره شروع شده و تا ۲۴ و ۲۸نفره هم می‌رسد. بعضی از خانواده‌هایی که خانه بزرگ و مجللی دارند از ۲دست میز و صندلی استفاده می‌کنند. اکثرا یک دست ۶ یا۸نفره در آشپزخانه قرار می‌دهند و یک دست ۱۲ یا ۲۴ نفره برای پذیرایی از مهمان در اتاق پذیرایی با غذاخوری می‌گذارند ولی خریدارانی که خانه‌های با متراژ متوسط روبه‌بالا دارند از ۱۲ نفره‌ها استفاده می‌کنند که فعلا پرفروش‌ترین و زیباترین مدل‌های روز هستند. ابعاد این سایز (۱۲نفره) به علت استاندارد بودن آن بسیار مناسب پرکردن خانه‌های بزرگ است. به علت خرید زیاد این مدل‌ها، تولیدکنندگان هم بیشتر روی این مدل تاکید دارند و زرق‌وبرق این سایزها را بیشتر می‌کنند تا خریداران را راضی نگه دارند.




:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: